expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

nasdaq

Search in navarinoinvestment

auto slider

Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023

Ο σιδηρόδρομος για Φιλιατρά,Γαργαλιάνοι,Πύλο δεν έφτασε ποτέ

Κτήριο προορισμένο για σταθμός του τρένου στη
Πετρόκτιστη κατασκευή που προοριζόταν για σιδηροδρομικός σταθμός στη Γιάλοβα Πυλίας

Δημοσίευμα του "Θάρρος" στις 20-11-1925: "Εις την Κυπαρισσίαν αφίκετο συνεργείον διά την χάραξιν της σιδηροδρομικής γραμμής Κυπαρισσίας-Πύλου με ειδικούς μηχανικούς, το οποίο επελήφθη του έργου του. Μετά την χάραξιν θα αρχίση αμέσως η κατασκευή της γραμμής. Καθ' ας έχομεν εξ Αθηνών πληροφορίας, διά την ταχυτέραν κατασκευήν της εν λόγω γραμμής, θα τεθούν άφθονα συνεργεία και πολλές εκατοντάδες εργατών".  Το 1904 στα Φιλιατρά η τοπική κοινωνίας είχε ξεσηκωθεί ζητώντας την επέκταση της γραμμής από την Κυπαρισσία. 

"Αναφοράν του λαού των Φιλιατρών εν συλλαλητηρίω συνελθόντος και εκφράζοντος την ευχήν προς την κυβέρνησιν, όπως επεκταθή η σιδηροδρομική γραμμή Κυπαρισσίας μέχρι Γαργαλιάνων". 
17 Φεβρουαρίου 1904 και ο
πρόεδρος της ελληνικής Βουλής διαβάζει αναφορά των πολιτών.

Το φθινόπωρο του 1925 τα συνεργεία κάνουν τη χάραξη.Σημείωση πως υπάρχουν ακόμη τα σημάδια.Η σιδηροδρομική γραμμή όμως δεν κατασκευάστηκε ποτέ. Κάποιος Μιχαήλ  Ροδάς που πέρασε από την περιοχή σημειώνει:
"η γραμμή ήτο εύκολον να κατασκευσθή διότι το έδαφος δεν είνε ανώμαλον, αι δε απολαβαί της εταιρείας σιδηροδρόμου θα ήταν εξαιρετικώς μεγάλαι. Αλλά και εις το ζήτημα τούτο επεκράτησεν ο μικροκομματισμός του παλαιοτέρου καιρού, αι τοπικαί αντιζηλίαι, η αβουλία και η εγκληματική αδράνεια του κράτους. Εδώ (σ.σ. στα Φιλιατρά) ισχυρίζονται ότι ο πολιτευτής Κυπαρισσίας Πονηρόπουλος αντέδρασε να μη επεκταθή η σιδηροδρομική γραμμή προς Φιλιατρά-Γαργαλιάνους, διά να διατηρήση η Κυπαρισσία όλην την κίνησιν. Επίσης αι αυταί κατηγορίαι ακούονται εις Φιλιατρά και Γαργαλιάνους εναντίον του Παύλου Καραπαύλου, πολιτευτού Πυλίας και επί της εποχής του Θεοτόκη υπουργού Δικαιοσύνης, διότι η σιδηροδρομική γραμμή επρόκειτο να φθάση μόνον μέχρι Γαργαλιάνων. Διά να μην την στερηθούν δε και οι πληθυσμοί της Πύλου επροτίμησε ν' αντιδράση κατά της επεκτάσεως μέχρι Γαργαλιάνων".
Και συνεχίζει "Κατά τας αυτάς πληροφορίας μας καταβάλλονται μεγάλαι ενέργειαι όπως παρασκευασθή και η ετέρα γραμμή Μεσσήνης-Πύλου. Η εταιρεία των σιδηροδρόμων με την κατασκευήν της γραμμής αυτής έχει τεράστια ωφελήματα να προσπορισθή και διά τούτο δεν φαίνεται αποκρούουσα την ιδέαν". 
Η γραμμή αυτή εντάχθηκε στα σχέδια της εταιρείας σιδηροδρόμων αλλά δεν κατασκευάστηκε ποτέ, παρά το γεγονός ότι και τα επόμενα χρόνια δόθηκαν αμέτρητες υποσχέσεις. Είχε μεγαλύτερες τεχνικές δυσκολίες ως έργο από τη γραμμή Κυπαρισσίας-Πύλου.
Η τελευταία είναι απορίας άξιον γιατί δεν έγινε αφού μιλάμε για μια σιδηροδρομική γραμμή η οποία θα διέσχιζε μια κοιλάδα.Ούτε βουνά για σήραγγες ούτε ποτάμια για κατασκευή γεφυριών.
Δηλαδή πρόκειται για ένα έργο με *μηδενικές  χωματουργικες εργασίες.


Βέβαια ποτέ δεν είναι αργά αρκεί οι τοπικές κοινωνίες να έχουν το σθένος και τη βούληση να την απαιτήσουν.
Τότε θα μιλάμε για πραγματική απογείωση της δυτικής Μεσσηνίας αφού η τουριστική κίνηση και η αγροτική παραγωγή μπορεί να την υποστηρίξη.


*Και να μην πεταχτεί κάποιο πονηρό μυαλό και ψελλίσει γι αυτό δεν έγινε επειδή δεν υπήρχαν πολλά περιθώρια για "φάγωμα"...

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου