Λίγο η καθυστέρηση στη θεσμοθέτηση του νομικού πλαισίου, λίγο η
αλλαγή σχεδιασμού της ίδιας της εταιρείας, μεταθέτουν την έναρξη πτήσεων
με υδροπλάνα για την άνοιξη του 2014, παρά το γεγονός ότι ο αρχικός
σχεδιασμός ήθελε τις πρώτες πτήσεις να εκτελούνται στις αρχές του
έτους. Μόλις πριν από λίγες ημέρες εκδόθηκε η κοινή υπουργική απόφαση
(ΚΥΑ) που ορίζει τα τέλη προσθαλάσσωσης, παραμονής (ελλιμενισμού) και
υπηρεσιών εξυπηρέτησης
πτήσεων. Εκπρόσωποι του κλάδου επισημαίνουν ότι ο νόμος ψηφίστηκε τον
περασμένο Απρίλιο και η έκδοση της συγκεκριμένης ΚΥΑ εκκρεμούσε.
Η άγνοια των ενδιαφερόμενων εταιρειών για το ακριβές πλαίσιο τιμολόγησης (των τελών) δεν τους επέτρεπε να εκπονήσουν πλήρη επιχειρησιακά σχέδια. Στην απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 50/Β/15.1.2014) επισημαίνεται ότι ο φορέας λειτουργίας υδατοδρομίου, δηλαδή οι εταιρείες υδατοδρομίων, καθορίζουν τα τιμολόγια των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τις εταιρείες λειτουργίας (υδροπλάνων). Ωστόσο τα τέλη που ορίζονται από την ΚΥΑ εισπράττονται από τον φορέα διαχείρισης υδατοδρομίου και κοινοποιούνται στη Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων του υπουργείου Υποδομών, την Εποπτική Αρχή Τελών Αεροδρομίων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και την αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Οικονομικών.
Στο μεταξύ, εκκρεμεί η έκδοση ακόμη δύο ΚΥΑ, η μία εκ των οποίων μάλιστα είναι απαραίτητη για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων. Η απόφαση αφορά τη σύσταση της επιτροπής υδατοδρομίων που πραγματοποιεί τις αυτοψίες στα υδατοδρόμια και εισηγείται υπέρ ή κατά της έκδοσης σχετικής άδειας. Η δεύτερη ΚΥΑ αφορά τον καθορισμό της διαδικασίας απόδοσης του 5% επί της τιμής του εισιτηρίου που ορίζεται υπέρ του Δημοσίου, όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος.
Για θυμηθείτε και αυτό:
Η άγνοια των ενδιαφερόμενων εταιρειών για το ακριβές πλαίσιο τιμολόγησης (των τελών) δεν τους επέτρεπε να εκπονήσουν πλήρη επιχειρησιακά σχέδια. Στην απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 50/Β/15.1.2014) επισημαίνεται ότι ο φορέας λειτουργίας υδατοδρομίου, δηλαδή οι εταιρείες υδατοδρομίων, καθορίζουν τα τιμολόγια των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τις εταιρείες λειτουργίας (υδροπλάνων). Ωστόσο τα τέλη που ορίζονται από την ΚΥΑ εισπράττονται από τον φορέα διαχείρισης υδατοδρομίου και κοινοποιούνται στη Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων του υπουργείου Υποδομών, την Εποπτική Αρχή Τελών Αεροδρομίων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και την αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Οικονομικών.
Στο μεταξύ, εκκρεμεί η έκδοση ακόμη δύο ΚΥΑ, η μία εκ των οποίων μάλιστα είναι απαραίτητη για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων. Η απόφαση αφορά τη σύσταση της επιτροπής υδατοδρομίων που πραγματοποιεί τις αυτοψίες στα υδατοδρόμια και εισηγείται υπέρ ή κατά της έκδοσης σχετικής άδειας. Η δεύτερη ΚΥΑ αφορά τον καθορισμό της διαδικασίας απόδοσης του 5% επί της τιμής του εισιτηρίου που ορίζεται υπέρ του Δημοσίου, όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος.
Για θυμηθείτε και αυτό:
Δεν
έχουμε καλό δρόμο για την Costa Navarino; Ας είναι καλά τα υδροπλάνα. Ο
αείμνηστος καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος διέβλεπε ότι οι ντόπιοι…
ηγέτες ήταν ανίκανοι να του εξασφαλίσουν την αναγκαία σύγχρονη οδική
πρόσβαση και σκεπτόταν διάφορους τρόπους σύνδεσης με το μεγάλο
ξενοδοχειακό συγκρότημα που ετοίμαζε.
Ιδρυσε
λοιπόν την εταιρεία Cost Air και μέσω αυτής κινήθηκε για να οργανώσει
την αεροπορική πρόσβαση στην Costa Navarino με υδροπλάνα που θα έφθαναν
στην Πύλο από διάφορες περιοχές, μεταφέροντας τους πελάτες σε
συντομότερο χρόνο, καθώς θα έφθαναν κατ’ ευθείαν στον προορισμό τους.
Το
πρώτο εμπόδιο που συνάντησε ήταν η γραφειοκρατική νομοθεσία, η οποία
έδιωξε από την Ελλάδα και άλλους επενδυτές που είχαν αντίστοιχη
δραστηριότητα στον Καναδά και ενδιαφέρονταν να επενδύσουν στη χώρα μας.
Πρόσθετα εμπόδια ήταν ότι τότε υδατοδρόμιο μπορούσε να ιδρύσει μόνο το
Λιμενικό Ταμείο, ενώ παράλληλα δεν υπήρχε περιβαλλοντική μελέτη που να
επιτρέπει κάτι τέτοιο στον όρμο του Ναβαρίνου.
Τα
πράγματα όμως αλλάζουν, καθώς την περασμένη εβδομάδα η Βουλή ψήφισε το
νόμο που ορίζει τις συγκεκριμένες προδιαγραφές, στο πλαίσιο του οποίου
μπορεί πλέον να κινηθεί η Cost Air για να ενεργοποιήσει τα σχέδιά της.
Στα οποία βέβαια δεν είναι μόνο να φέρνει πελάτες με τα υδροπλάνα στην
Costa Navarino, αλλά και η δρομολόγηση τουριστικών πτήσεων από την Πύλο
και την Καλαμάτα προς διάφορους προορισμούς, όπως τα νησιά του Ιονίου, η
Κρήτη και η Ιταλία. (9/5/2013)
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/24916-idroplana-cost-air
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου