expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

nasdaq

Search in navarinoinvestment

auto slider

Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

Τριφυλία-Τόπος να Ζείς

Tρείς ειδήσεις που ''αλιεύσαμε'' από το μεσσηνιακό τύπο καθρεφτίζουν σε ένα βαθμό την κατάσταση που επικρατεί στο Δήμο Τριφυλίας σήμερα.

Μια λέξη και μόνο είναι ικανή να τη περιγράψει: τριτοκοσμική.

Έχουμε και λέμε :

1.Αυτοψίας το ανάγνωσμα

2.Οδικό δίκτυο ξεχαρβαλωμένο και επικίνδυνο.

3.Αδέσποτοι σκύλοι δαγκώνουν ανυποψίαστους περαστικούς.


Όλα τα παραπάνω μαζί με τα...σκουπίδια,που κοσμούν δεξιά και αριστερά το οδικό δίκτυο ,κάνουν το δήμο ''ελκυστικό'' στους επισκέπτες και ''υπέροχο τόπο'' να ζείς ,στους κατοίκους...

Διαβάστε,δείτε τις εικόνες και θα καταλάβετε:

















Αυτοψία για τη μελέτη και αποκατάσταση των τεράστιων προβλημάτων που έχουν προκληθεί από τη διακοπή της ηλεκτροδότησης και του φωτισμού στο λιμάνι Κυπαρισσίας έγινε χθες το πρωί από υπηρεσιακούς παράγοντες της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Μεσσηνίας. Προβλήματα τα οποία παρουσιάσαμε και αναδείξαμε μέσα από το «Θ» στο φύλλο της 25ης Οκτωβρίου, καθώς στις 24 Οκτωβρίου παρουσιάστηκε μία βλάβη στις καλωδιώσεις του ηλεκτρικού ρεύματος. Κι επειδή το μπάχαλο στο λιμάνι είναι τέτοιο, για να αποφευχθούν χειρότερα και να μην κινδυνεύσουν ανθρώπινες ζωές από πιθανή ηλεκτροπληξία, από το Δήμο «έκοψαν» τελείως την ηλεκτροδότηση. Έτσι, το λιμάνι βυθίστηκε στο «σκοτάδι», ενώ σκάφη, επαγγελματικά, αλιευτικά και κάποια ιστιοφόρα δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν.
Η κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι είναι τραγική και, δυστυχώς, διαρκώς επιδεινούμενη! Όπως είναι γνωστό και έχουμε πολλάκις τονίσει, έχει καταστραφεί - μετά την κατάρρευση τμήματος του καινούργιου προσήνεμου μόλου –, ενώ, αφού δε γίνεται καμία παρέμβαση αποκατάστασης και προστασίας από τους κυματισμούς, βαίνει προς κατάρρευση και τμήμα του παλιού προσήνεμου μόλου.
Γνωστό είναι, επίσης, ότι δεν παρέχει καμία απολύτως ασφάλεια ελλιμενισμού και πολλές φορές έχουν βουλιάξει σκάφη και βάρκες στο αλιευτικό καταφύγιο.
Σαν να μην έφταναν αυτά τα προβλήματα, έμεινε και χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα!
Στο «Θ» πολλές φορές, με φωτορεπορτάζ, έχουμε μεταφέρει στους αναγνώστες την τραγική κατάσταση του κατεστραμμένου λιμανιού της Κυπαρισσίας, όπως και τις εκκλήσεις των αλιέων προς τους αρμοδίους να μεριμνήσουν για την αποκατάσταση των ζημιών και για να μη γίνουν ακόμη μεγαλύτερες, αλλά μάταια. Οι αλιείς διαμαρτύρονται, φωνάζουν, καταγγέλλουν για τα 14 εκατομμύρια ευρώ που «πέσανε» για το λιμάνι αλλά τα πήρε η θάλασσα και ο κυματισμός και κανένας δεν έχει λογοδοτήσει, σε κανέναν δεν έχουν αποδοθεί ευθύνες, λες και ο μόνος που έφταιγε ήταν ο κακός ο καιρός!
Όμως, ακόμη και σήμερα, παρά τις υποσχέσεις, εξαγγελίες και διακηρύξεις, καμία παρέμβαση δεν έχει γίνει! Τουλάχιστον, είναι άμεση ανάγκη να αποκατασταθεί κανονικά η ρευματοδότηση και ο φωτισμός του λιμανιού, κι αυτό ήταν το αντικείμενο της χθεσινής αυτοψίας, στην οποία παρόντες ήταν, επίσης, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Μεσσηνίας Σταύρος Παπαχρήστου, η προϊστάμενη του Α’ Λιμενικού Τμήματος Κυπαρισσίας, υποπλοίαρχος Βασιλική Κάσση, και βεβαίως ο δήμαρχος Τριφυλίας, Παναγιώτης Κατσίβελας, με τον αντιδήμαρχο Παναγιώτη Τσίγγανο. Συμμετείχαν ακόμη ο πρώην δήμαρχος Κυπαρισσίας Γιώργος Σαμπαζιώτης, ο πρόεδρος των επαγγελματιών αλιέων Κώστας Ροϊλός, επαγγελματίες και ερασιτέχνες αλιείες και οι ηλεκτρολόγοι της Δημοτικής Ενότητας Κυπαρισσίας.
Κατά την αυτοψία διαπιστώθηκε, για μια ακόμη φορά, πως στο λιμάνι της Κυπαρισσίας υπάρχουν πολλά προβλήματα και πολλές κακοτεχνίες, ενώ επικεντρώθηκαν στον τρόπο αποκατάστασης της ηλεκτροδότησης και του φωτισμού.
Βεβαίως, με την ευκαιρία της παρουσίας του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, καθώς και του κλιμακίου της Π.Ε. Μεσσηνίας, τέθηκαν κι άλλα ζητήματα σχετικά με το λιμάνι.
Σε δηλώσεις του, ο δήμαρχος Τριφυλίας, Παναγιώτης Κατσίβελας, επισήμανε: «Με πρωτοβουλία της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου και του Δήμου Τριφυλίας καλέσαμε τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας, ώστε να δούμε τα προβλήματα τα οποία υπάρχουν και τα οποία αναδείχθηκαν με τις τελευταίες κακοκαιρίες όσον αφορά στο φωτισμό του λιμανιού. Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, το λιμάνι της Κυπαρισσίας είναι ο πνεύμονας και η πόρτα μας προς τον έξω κόσμο από πλευράς θαλάσσης.
Σήμερα κοιτάμε να ηλεκτροδοτήσουμε το λιμάνι και να παρέχουμε τις ελάχιστες υπηρεσίες, οι οποίες ακυρώθηκαν από τις τελευταίες κακοκαιρίες, και βέβαια υπάρχει όλη αυτή η προσπάθεια που κάνουμε να ανακατασκευαστεί και να δημιουργηθεί το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο».

Θάρρος



Αδέσποτος σκύλος δάγκωσε χθες το πρωί περαστική κοντά στο Δημαρχείο, την ώρα που η ανυποψίαστη γυναίκα πήγαινε στη δουλειά της. Το περιστατικό σημειώθηκε στις 9.00 το πρωί στα Φιλιατρά και, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ένα από τα αδέσποτα μιας αγέλης τής επιτέθηκε και τη δάγκωσε στο πόδι. Με τη βοήθεια περαστικών απομακρύνθηκαν τα ζώα και μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας Φιλιατρών, όπου της χορηγήθηκε αντιτετανικός ορός. 

filiatranet








Δρόμοι «ξηλωμένοι», οδόστρωμα «σπασμένο», λακκούβες παντού, κλαριά από δέντρα που «βγαίνουν» στη μέση, ακόμα και από άκρη σε άκρη του δρόμου, κατολισθήσεις και καθιζήσεις, σήμανση και φωτισμός που δεν υπάρχουν ούτε σε κομβικά σημεία, καθιστούν την κατάσταση του επαρχιακού δικτύου της Τριφυλίας άκρως επικίνδυνη!
Προβλήματα αρκετά σημαντικά, που χρονίζουν και κάνουν ακόμη πιο δύσκολη τη ζωή των κατοίκων και την καθημερινότητά τους, ενώ για τους επισκέπτες η διέλευση με τα οχήματα αποτελεί οδυνηρή εμπειρία.
Η τραγική κατάσταση που επαρχιακού δικτύου της Τριφυλίας αποτελεί μείζον ζήτημα, για το οποίο οφείλουν τάχιστα η Δημοτική Αρχή Τριφυλίας και η Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου να δρομολογήσουν λύσεις.
Όχι μόνο δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό, αλλά είναι και ντροπιαστικό, εν έτει 2014, με τόσα και τόσα ευρωπαϊκά προγράμματα να έχουν «περάσει», τόσα και τόσα εκατομμύρια ευρώ να έχουν διατεθεί για ένα σωρό άλλα έργα, όλοι, πολιτικοί και αυτοδιοικητικοί, από όλα τα κόμματα, να μιλούν για ανάπτυξη και υποδομές, αλλά αυτές να αποτελούν ακόμη και σήμερα ζητούμενο και νούμερο ένα πρόβλημα για την Τριφυλία!
Είναι ντροπιαστικό για τις τοπικές Αρχές αλλά και την Ελληνική Πολιτεία, χωριά να μένουν, εν έτει 2014, αποκλεισμένα, χωρίς συγκοινωνιακή σύνδεση με το ΚΤΕΛ, επειδή οι δρόμοι είναι ακατάλληλοι, επικίνδυνοι και καθίστανται «αδιάβατοι» για λεωφορεία!
Οι δρόμοι της Τριφυλίας, στο επαρχιακό δίκτυο, σε πολλά σημεία θυμίζουν «βομβαρδισμένο τοπίο». Τα ατυχήματα αλλά και οι ζημιές που προκαλούνται σε οχήματα είναι αλλεπάλληλα, ενώ οι κίνδυνοι, ακόμη και για δυστυχήματα, είναι αυξημένοι.
Πλησιάζοντας ο χειμώνας, όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, τα προβλήματα οξύνονται.
Μπορεί κατά διαστήματα και ανά περιοχή να γίνονται κάποιες παρεμβάσεις, αυτές όμως, αφενός, πραγματοποιούνται, κυρίως, στο εθνικό οδικό δίκτυο και, αφετέρου, όπου γίνονται στο επαρχιακό δίκτυο δεν είναι «ικανές» να λύσουν τα προβλήματα. Στην πλειοψηφία τους, γίνονται αποσπασματικά, χωρίς τα απαιτούμενα και αναγκαία τεχνικά έργα υποδομών, παρά τις εκκλήσεις και διαμαρτυρίες προέδρων, εκπροσώπων και τοπικών συμβούλων Τοπικών Κοινοτήτων, κατοίκων και επαγγελματιών οδηγών ταξί και λεωφορείων, όπως και της διοίκησης του ΚΤΕΛ Μεσσηνίας.
Οι τοπικές Αρχές, χρόνια τώρα, το μόνο που κάνουν είναι να αποστέλλουν έγγραφα, είτε προς τη Νομαρχία τα προηγούμενα χρόνια είτε προς την Περιφέρεια τα τελευταία τέσσερα, αλλά και στα υπουργεία, ζητώντας την υλοποίηση έργων στο οδικό δίκτυο.
Η μεν Νομαρχία και Περιφέρεια υλοποιούν κάποια μικρά έργα, κάνουν κάποιες μικρές παρεμβάσεις, αλλά όμως όχι πραγματικά ουσιαστικές και όχι όπου και όπως θα έπρεπε, με τον ισχυρισμό πως δεν υπάρχουν επαρκείς χρηματοδοτήσεις.
Από την άλλη, η Πολιτεία, οι κυβερνήσεις, τα υπουργεία, «μελετούσαν» και «μελετούν» μεγάλους οδικούς άξονες, χωρίς να δείχνουν ιδιαίτερη – έστω την πρέπουσα – βαρύτητα στα έργα που αφορούν στο επαρχιακό δίκτυο.
Το μεγαλύτερο τμήμα του επαρχιακού οδικού δικτύου της Τριφυλίας θεωρείται πεπαλαιωμένο, ενώ σε υψηλά ποσοστά είναι κατεστραμμένο. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το οδικό δίκτυο, σχεδόν στο σύνολό του, έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με προδιαγραφές οδοποιίας και τεχνικά χαρακτηριστικά παλαιότερων εποχών. Ευτυχώς, όπου δεν έχουν γίνει παρεμβάσεις με «σπασίματα» και «ξηλώματα» από Δήμους, τα προηγούμενα χρόνια, ή το Δήμο Τριφυλίας τα τελευταία, «κρατάει» κάπως, ενώ ακόμη και τα κονδύλια που δαπανώνται για τη συντήρησή του, δεν αρκούν για ολοκληρωμένες, σύγχρονες και ασφαλείς παρεμβάσεις.
Άγνωστο είναι εάν, μέχρι σήμερα, έχει γίνει μία εμπεριστατωμένη επιστημονική καταγραφή της κατάστασης του επαρχιακού οδικού δικτύου της Τριφυλίας, ώστε ο Δήμος ή η Περιφέρεια ή και από κοινού να πιέσουν και να διεκδικήσουν χρηματοδοτήσεις για ουσιαστικές παρεμβάσεις αποκατάστασης των σοβαρών προβλημάτων. Μα ούτε καν τα κλαριά από τα δέντρα κόβουν, για να μη «σπάνε» οχήματα και λεωφορεία, με κινδύνους ακόμη και για τη σωματική ακεραιότητα των ανθρώπων που περνούν από τέτοια σημεία.
Εξαιτίας των προβλημάτων του δρόμου, με καθιζήσεις του οδοστρώματος και κλαριά δέντρων, εδώ και μήνες έχει αποκοπεί η συγκοινωνιακή σύνδεση με το ΚΤΕΛ της Τοπικής Κοινότητας Πλάτης της Δ.Ε. Φιλιατρών, αφού τα λεωφορεία δεν μπορούν να περάσουν μετά το Περδικονέρι και αναγκαστικά το δρομολόγιο από Κυπαρισσία σταματά εκεί και δε συνεχίζει μέχρι την Πλάτη.
Μεταξύ Περδικονερίου και Πλάτης είχε «φύγει» ο δρόμος και έπειτα από διαμαρτυρίες, φωνές και αντάρες, έγινε παρέμβαση από την Περιφέρεια, ωστόσο ακόμη και σήμερα ασφαλτοτάπητας στο σημείο εκείνο δεν έχει πέσει και είναι με χώμα και γρανιά ολόκληρα!
Σε άλλα, δε, σημεία του δρόμου αυτού και κυρίως σε στροφές, σημειώνονται διαρκώς καθιζήσεις του οδοστρώματος, ενώ από Αρμενιούς μέχρι Περδικονέρι τα κλαριά δέντρων «βγαίνουν» στο δρόμο.
Επίσης, στο δρόμο Φιλιατρών – Πλάτης, εξαιτίας κατολισθήσεων τμήμα πέρυσι «έφυγε». Έγιναν έργα για τις κατολισθήσεις, αλλά ασφαλτοτάπητας δεν έπεσε και έργα για τη συγκράτηση του οδοστρώματος δεν έγιναν!
Όσο, δε, για το δρόμο Γαργαλιάνοι – Βάλτα, όλο εξαγγέλλεται, αλλά ακόμη δεν έχει γίνει. Τελευταία, πάντως, λέγεται ότι εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση. Τραγική είναι η κατάσταση και στον επαρχιακό δρόμο Κυπαρισσίας – Ραφτόπουλου. Όπως έχουμε τονίσει ήδη στο «Θ», είναι γεμάτος, σε όλο του σχεδόν το μήκος, με επικίνδυνες γούβες και ακόμη πιο επικίνδυνες νεροφαγιές, οι οποίες, μάλιστα, σε πολλά σημεία είναι δύσκολο ακόμη και να γίνουν αντιληπτές από τους οδηγούς, λόγω του ανάγλυφου του οδοστρώματος.
Η, δε, αποφυγή πρόκλησης ζημιάς στο όχημα, ατυχήματος ή και δυστυχήματος ακόμη, θέλει πολύ μεγάλη προσοχή. Τέτοιες «παγίδες» υπάρχουν σε διάφορα σημεία του οδοστρώματος της επαρχιακής οδού Κυπαρισσίας - Ραφτόπουλου, με τις πλέον χαρακτηριστικές και εξόχως επικίνδυνες νεροφαγιές να είναι στο τμήμα από Κυπαρισσία έως τη Μουριατάδα και ιδίως στους Μύλους Κυπαρισσίας.
Ο δρόμος, από τις νεροφαγιές, μικραίνει απότομα και δε χωράει καλά καλά να περάσει ένα όχημα με ευκολία. Καταλαβαίνει κανείς την ταλαιπωρία των οδηγών και την ακόμη μεγαλύτερη ταλαιπωρία και τους κινδύνους για τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ.
Σοβαρά προβλήματα υπάρχουν και στον επαρχιακό δρόμο για τα Πλατάνια. Εκεί, ως γνωστόν, η Νέδα αποτελεί πόλο έλξης και ιδίως από την άνοιξη μέχρι και τα τέλη Σεπτεμβρίου καθημερινά επισκέπτονται την περιοχή εκατοντάδες άνθρωποι, απ’ όλη τη χώρα και το εξωτερικό, με αυτοκίνητα και λεωφορεία. Κάτοικοι της Τριφυλίας, τοπικοί σύλλογοι και φορείς, διαρκώς κάνουν παρεμβάσεις στο Δήμο και την Περιφέρεια για το επαρχιακό δίκτυο. Ωστόσο, παρά τις επισημάνσεις και οχλήσεις προς τους αρμοδίους, παρεμβάσεις ουσιαστικές, με εκτέλεση έργων αποκατάστασης των ζημιών και φθορών στα σημεία που υπάρχουν και άρσης της επικινδυνότητας, δεν έχουν γίνει. Όπως, μάλιστα, λένε, παρά τις ενημερώσεις και τις διαμαρτυρίες τους, από το Δήμο δεν έχουν βρει ανταπόκριση, ενώ από την Περιφέρεια, όπως λένε, ακούν συνέχεια για βελτιώσεις του επαρχιακού δρόμου, για συντηρήσεις και έργα, αλλά τίποτα ουσιαστικό δεν έχει γίνει.
Αναρωτιούνται, δε, εάν, τελικά, θα πρέπει οι ίδιοι να αρχίσουν να καταθέτουν αναφορές σε εισαγγελείς, υπουργεία, συνήγορο του πολίτη και επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης για τα σοβαρά προβλήματα και τους κινδύνους που καθημερινά αντιμετωπίζουν για να πάνε στα σπίτια τους και τις δουλειές τους, καθώς θεωρούν απαράδεκτο εν έτει 2014 το επαρχιακό οδικό δίκτυο να είναι σε κακό χάλι, επικίνδυνο και «αδιάβατο».
 
του Ηλία Γιαννόπουλου



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου