Θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι σήμερα το απόγευμα στις 7:00 μ.μ. εγκαινιάζεται η έκθεση των ιστορικών έργων, φιλελληνικών ρολογιών και νεοελληνικής ζωγραφικής για τη δημοπρασία μας της Παρασκευής.
Θα χαρούμε να σας δούμε από κοντά.
ΕΚΘΕΣΗ Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Πλ. Φιλικής Εταιρείας 20, Κολωνάκι
Τρίτη 9 Δεκεμβρίου, 7.00 μ.μ. έως 10.00 μ.μ.
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου, 10.00 π.μ. έως 9.00 μ.μ.
Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου, 10.00 π.μ. έως 9.00 μ.μ.
ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ Ζάππειο Μέγαρο
Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου, ώρα 7.00 μ.μ. Onl
Επιλεγμένοι λαχνοί της δημοπρασία μας της 12ης Δεκεμβρίου:
υπογεγραμμένο κάτω δεξιά: Ν. Εγγονόπουλος, λάδι σε πανί, 35 x 29,5 cm.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Ν. Ανδρικοπούλου, Επί τα ίχνη του Νίκου Εγγονόπουλου, Αθήνα 2003, σ. 69-70 (εικονίζεται στη σ. 68).
Ο Κόσμος του Επενδυτή, 10 Ιαν. 2004 (εικονίζεται).
Τα Νέα, 7 Φεβρ. 2004 (εικονίζεται).
Το Βήμα, 28 Μαρτ. 2004 (εικονίζεται).
Κ. Περπινιώτη-Αγκαζίρ, Νίκος Εγγονόπουλος. Ο ζωγραφικός του κόσμος, Αθήνα 2007, σ. 287 και 448, αρ. 506 (εικονίζεται).
«... Κρυμμένο κάτω από πλατύγυρο σκιάδι και στολισμένο με γιορταστικά κουδούνια το ζωηρότατο αγόρι με το φαρμακερά πράσινο βρακί στοχεύει με το βέλος του στην κοιλιά της κοπελιάς. Αυτή, αντίθετα, είναι εντε- λώς στατική. Μόλο που πίσω της υπάρχει μια μπλε καρέκλα, δεν κάθεται μα στέκει όρθια, σηκώνοντας με χα- ριτωμένη υπακοή την κόκκινή της φούστα λίγο ψηλότερα απ’ ότι επιτρέπει η ευπρέπεια...» (Νέλλη Ανδρικοπούλου).
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Ν. Ανδρικοπούλου, Επί τα ίχνη του Νίκου Εγγονόπουλου, Αθήνα 2003, σ. 69-70 (εικονίζεται στη σ. 68).
Ο Κόσμος του Επενδυτή, 10 Ιαν. 2004 (εικονίζεται).
Τα Νέα, 7 Φεβρ. 2004 (εικονίζεται).
Το Βήμα, 28 Μαρτ. 2004 (εικονίζεται).
Κ. Περπινιώτη-Αγκαζίρ, Νίκος Εγγονόπουλος. Ο ζωγραφικός του κόσμος, Αθήνα 2007, σ. 287 και 448, αρ. 506 (εικονίζεται).
«... Κρυμμένο κάτω από πλατύγυρο σκιάδι και στολισμένο με γιορταστικά κουδούνια το ζωηρότατο αγόρι με το φαρμακερά πράσινο βρακί στοχεύει με το βέλος του στην κοιλιά της κοπελιάς. Αυτή, αντίθετα, είναι εντε- λώς στατική. Μόλο που πίσω της υπάρχει μια μπλε καρέκλα, δεν κάθεται μα στέκει όρθια, σηκώνοντας με χα- ριτωμένη υπακοή την κόκκινή της φούστα λίγο ψηλότερα απ’ ότι επιτρέπει η ευπρέπεια...» (Νέλλη Ανδρικοπούλου).
Τιμή Εκτίμησης
€ 20.000-30.000
€ 20.000-30.000
Φώτης Κόντογλου (1895-1965)030
Στρατής Δούκας *
υπογεγραμμένο και χρονολογημένο πάνω δεξιά: Στρατής Δούκας / χέρι: / Φ. Κόντογλου / 1923 νωπογραφία, 33 x 27 cm.
ΕΚΘΕΣΕΙΣ:
Αθήνα, Εθν. Πινακοθήκη & Μουσείο Αλ. Σούτζου, Φώτης Κόντογλου, 1978, αρ. 225.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Ν. Ζίας, Φώτης Κόντογλου, ζωγράφος, Αθήνα 1991, σ. 35-6 και εικ. 30.
Ι. Βιβιλάκης (επ.), Φώτης Κόντογλους, εν εικόνι διαπορευόμενος, Αθήνα 1995 (εικονίζεται στη σ. 118).
«Στην περίοδο της μονοχρωμίας, στη διετία 1923-24, ζωγραφίζει ελάχιστα έργα με χρώμα, αλλά εξαιρετικής ποιότητας. [...] Αυτά τα έργα βγαίνουν σαν ο ασκητικός αυτοπεριορισμός τόσων χρόνων στο άσπρο και μαύρο να συσσώρευσε μέσα του χρωματικές δυνάμεις που μόλις βρήκαν την ευκαιρία εκδηλώθηκαν με μεγάλη ωρι- μότητα. Το πρώτο από τα πορτραίτα έχει εκτελεστεί με τη δύσκολη τεχνική της φορητής νωπογραφίας (fre- sco). Απεικονίζεται, με την κεφαλή στραμμένη κατά τα τρία τέταρτα προς τα αριστερά, ο αγαπημένος φίλος και συμπατριώτης του Στρατής Δούκας. Αδρό σχέδιο, καθαρό περίγραμμα, σαφείς όγκοι, μελετημένες αντι- θέσεις φωτεινών και σκιερών τμημάτων και έντονη εκφραστικότητα χαρτακτηρίζουν το έργο, στο οποίο μπο- ρούν να ανιχνευθούν κάποιες επιδράσεις από τη νεώτερη ευρωπαϊκή ζωγραφική, όπως από την αυτοπροσωπογραφία του Paul Gauguin ή και από έργα του Pablo Picasso. Από τη μεταβυζαντινή παράδοση θα κρατήσει εδώ, όπως και στον Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο, μόνο τον εκδημοτικισμένο τύπο της υπογραφής: “χέρι Φ. Κόντογλου”» (Νίκος Ζίας).
ΕΚΘΕΣΕΙΣ:
Αθήνα, Εθν. Πινακοθήκη & Μουσείο Αλ. Σούτζου, Φώτης Κόντογλου, 1978, αρ. 225.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Ν. Ζίας, Φώτης Κόντογλου, ζωγράφος, Αθήνα 1991, σ. 35-6 και εικ. 30.
Ι. Βιβιλάκης (επ.), Φώτης Κόντογλους, εν εικόνι διαπορευόμενος, Αθήνα 1995 (εικονίζεται στη σ. 118).
«Στην περίοδο της μονοχρωμίας, στη διετία 1923-24, ζωγραφίζει ελάχιστα έργα με χρώμα, αλλά εξαιρετικής ποιότητας. [...] Αυτά τα έργα βγαίνουν σαν ο ασκητικός αυτοπεριορισμός τόσων χρόνων στο άσπρο και μαύρο να συσσώρευσε μέσα του χρωματικές δυνάμεις που μόλις βρήκαν την ευκαιρία εκδηλώθηκαν με μεγάλη ωρι- μότητα. Το πρώτο από τα πορτραίτα έχει εκτελεστεί με τη δύσκολη τεχνική της φορητής νωπογραφίας (fre- sco). Απεικονίζεται, με την κεφαλή στραμμένη κατά τα τρία τέταρτα προς τα αριστερά, ο αγαπημένος φίλος και συμπατριώτης του Στρατής Δούκας. Αδρό σχέδιο, καθαρό περίγραμμα, σαφείς όγκοι, μελετημένες αντι- θέσεις φωτεινών και σκιερών τμημάτων και έντονη εκφραστικότητα χαρτακτηρίζουν το έργο, στο οποίο μπο- ρούν να ανιχνευθούν κάποιες επιδράσεις από τη νεώτερη ευρωπαϊκή ζωγραφική, όπως από την αυτοπροσωπογραφία του Paul Gauguin ή και από έργα του Pablo Picasso. Από τη μεταβυζαντινή παράδοση θα κρατήσει εδώ, όπως και στον Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο, μόνο τον εκδημοτικισμένο τύπο της υπογραφής: “χέρι Φ. Κόντογλου”» (Νίκος Ζίας).
Τιμή Εκτίμησης
€ 20.000-30.000
€ 20.000-30.000
Για περισσότερα πατήστε εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου